ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ TSOUNAMI ΣΕ..

Δευτερόλεπτα
ΟΥΔΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΑ ΑΧΑΡΙΣΤΟ." Τσούχτρα"

Ζωντανή μουσική 24 ώρες.
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Γυμναστική για… τεμπέληδες!

Πρέπει κάποια στιγμή να ξεκινήσετε γυμναστική. Χρόνια το λέτε και χρόνια… δεν το αποφασίζετε. Μήπως πρέπει να σκεφθείτε σοβαρά την ισομετρική γυμναστική, ένα είδος άσκησης, που δεν απαιτεί ιδιαίτερο κόπο και που ενδείκνυνται για όσους ψάχνουν δικαιολογίες προκειμένου να αποφύγουν την άθληση;
Γυμναστική χωρίς… γυμναστική; Και όμως, ναι. Ο λόγος για την ισομετρική γυμναστική, που ενώ έχει θαυμαστά αποτελέσματα στους αθλούμενους, ωστόσο δεν θυμίζει σε τίποτα τις κλασσικές μεθόδους γυμναστικής!
Πρόκειται για μια μορφή εναλλακτικής γυμναστικής, που βάζει σε λειτουργία το μυοσκελετικό σύστημα με τρόπο διαφορετικό από τις «κλασσικές» μεθόδους γυμναστικής. Τόσο τα οστά όσο και οι μύες, ενεργοποιούνται και «δουλεύουν» χωρίς κάποιας μορφής εξωτερική αντίσταση (π.χ. βάρη, όργανα κ.λπ.) αλλά απλά και μόνο στηριζόμενα στη «δράση- αντίδραση» της εκάστοτε άσκησης.
Ποιες είναι οι ισομετρικές ασκήσεις;

Είναι ένα στατικό είδος ασκήσεων. Συνήθως, δεν απαιτούν την ύπαρξη οργάνων, αν και μερικές ασκήσεις με βάρη, θεωρούνται ισομετρικές. Γενικότερα, ωστόσο, ισομετρικές θεωρούνται οι ασκήσεις που διατηρούν μια θέση του σώματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να ενισχύσουν και να ενδυναμώσουν τους αντίστοιχους μύες.

Τέτοιου είδους ασκήσεις μπορούν να γίνουν είτε με τη βοήθεια κάποιων οργάνων (π.χ. μπάρα με βάρη, λάστιχα, ελατήρια γυμναστικής κ.α.) είτε και χωρίς καθόλου όργανα, απλά και μόνο διατηρώντας μια συγκεκριμένη θέση του σώματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Ποιοι μπορούν να επωφεληθούν από την ισομετρική γυμναστική;

Σχεδόν όλοι! Η ισομετρική γυμναστική ωφελεί τους πάντες καθώς δεν απαιτείται ούτε συγκεκριμένη φυσική κατάσταση αλλά ούτε και ιδιαίτερη επιδεξιότητα προκειμένου να ωφεληθεί κάποιος από τα ευεργετήματα της ισομετρικής άθλησης. Αποτελούν ένα ιδανικό ξεκίνημα για όσους ασχολούνται πρώτη φορά με γυμναστικές ασκήσεις καθώς τους μυεί σταδιακά στα «άδυτα» της άθλησης ενώ ενδείκνυται και για «προχωρημένους», που θέλουν απλά να εμπλουτίσουν το αθλητικό τους πρόγραμμα με κάποιες ασκήσεις, που δεν απαιτούν ιδιαίτερο κόπο.

Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες ατόμων, όπου η ισομετρική γυμναστική περισσότερο βλάπτει παρά ωφελεί. Ο λόγος για τις εγκύους, τους διαβητικούς και τα άτομα που πάσχουν από καρδιαγγειακά προβλήματα καθώς οι ισομετρικές ασκήσεις συνήθως αυξάνουν την αρτηριακή πίεση και επομένως ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες σε αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων.

Πού ακριβώς ωφελούν;

Για την εκτέλεση των ισομετρικών ασκήσεων, δεν χρειάζεται να πάμε σε γυμναστήριο ή να φορέσουμε αθλητική φόρμα. Οι ασκήσεις αυτές, μπορούν να γίνουν οπουδήποτε και χωρίς συγκεκριμένο εξοπλισμό, αρκεί να υπάρχει η πολύτιμη συνδρομή έμπειρου γυμναστή, που θα μας καθοδηγήσει στην σωστή εκτέλεση των ασκήσεων.

Οι ισομετρικές ασκήσεις, δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό με περιττή κατανάλωση ενέργειας ενώ εκτελούνται ιδιαίτερα αργά –και επομένως απολύτως ελεγχόμενα, ώστε να αποφευχθούν πιθανά λάθη κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Ένα ακόμη σημαντικό όφελος των ισομετρικών ασκήσεων είναι, πως ενώ προσφέρουν στον οργανισμό όλα τα ευεργετήματα μιας ουσιαστικής άσκησης (π.χ. ενδυνάμωση, σύσφιξη, απώλεια βάρους κ.λπ), ωστόσο, δεν ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών όσο τα υπόλοιπα είδη ασκήσεων.πηγή:http://www.clickatlife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου